Легалізація індустрії азартних ігор в Україні відбулася у 2020 році, а перші казино та букмекери почали з’являтися у лютому 2021 року. Не можна сказати, що за два роки ця сфера активно розвивалася. Так, відкриті онлайн та наземні зали гральних автоматів, приймаються ставки на спорт. Але доходи до бюджету зовсім не ті, які очікувалися перед ухваленням закону. Військові дії також наклали свій відбиток на індустрію.
У 2023 році ситуація почала поступово змінюватися. Відкриваються раніше закриті зали, підвищується конкуренція. Відповідно, зростає кількість реклами казино в інтернеті.
Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ) випустила звернення до блогерів та інфлюенсерів з проханням пам’ятати про ризики, які несе гра в азартні ігри. Річ у тім, що саме на лідерів думок приходиться велика частина реклами казино та ставок на спорт в інтернеті. Така реклама має відбуватися з дотриманням вимог українських законів.
В КРАІЛ нагадали, що гра в казино — це виключно розвага, а не заробіток коштів. Саме для заробітку рекламується багато азартних ігор онлайн. Якщо людина не може позбавитися від постійного бажання робити ставки, у неї розвивається ігрова залежність.
Блогери та інфлюенсери мають пам’ятати про такі правила реклами азартних ігор:
- Заборонено рекламувати казино, букмекерські контори, лотереї та інші заклади, які не отримали ліцензію КРАІЛ для роботи в Україні.
- Не можна розповідати про способи обходу певних заборон і обмежень. Наприклад, як гравцям віком до 21 року зареєструватися та грати в онлайн-казино.
- Забороняється агітувати грати, якщо рекламу бачать незахищені верстви населення, у тому числі неповнолітні.
- Реклама не має створювати уявлення у користувачів про те, що гра в казино є легким і безпечним способом заробити гроші чи може замінити повноцінне місце роботи.
Насправді, подібні обмеження не є чимось новим для рекламодавців і самих гравців. Активні користувачі інтернету вже давно не дивуються, коли бачать рекламу казино зі щедрими бонусами чи емоціями других людей, які отримуються мільйонні виграші. У випадку з бонусами все просто: заклад обіцяє нарахувати новим гравцям бонус, наприклад, 10 000 гривень, але в рекламі не говориться про те, що такий бонус потрібно буде довго відігрівати своїм коштом.
Рекламу, в якій гравець отримує мега-джекпот, також можна легко пояснити. Спеціально для такого відео нелегальні казино можуть налаштувати слот таким чином, щоб він давав тільки великі виграші. В реальності ж гравці будуть програвати свої гроші.
Ці та інші порушення характерні для багатьох країн, а не тільки України. КРАІЛ рекомендує блогерам обов’язково перевіряти потенційну рекламу, інакше його може чекати дисциплінарна, адміністративна та навіть кримінальна відповідальність.