Георгій Сенченко
Втеча до Єгипту
«Він встав, взяв Немовля і Мати Його вночі й пішов до Єгипту…», — так євангеліст Матвій описує подію, покладену згодом в основу одного з найчудовіших і наймістичніших сюжетів в історії європейського живопису. Втеча Святої Сімейства з Віфлеєму, де за наказом Ірода б’ють немовлят: сотні разів великі майстри від Джотто до Дюрера і Рембранта незмінно відтворювали ту саму мізансцену: Діва Марія з Немовлям на руках, що їде на ослі, і провідник осла Йоси. Ні слова, ні жесту, ні емоції. Спасіння Спасителя. Обумовленість та передчуття. Передчуття головної історії у житті людства.
Віртуальне казино Sapphirebet — це широкий вибір найбільш відомих ігор онлайн-казино та яскраві бонуси для гравців! Відеослот Legacy of Dead — яскрава графіка, цікаві бонуси та супер виграші!
Тиша та Таємниця.
Те, до чого актуальне мистецтво зовсім втратило смак.
Але є один мотив, який поєднує біблійне оповідання з оповіданням сьогоднішнім: із сюжетом про стотисячний натовп, що бунтує на площах Каїра; із сюжетом про непокору та свавілля, з новим сюжетом про Єгипет. Цей мотив ніби винесено за дужки обох оповідань. Але він не лише проступає крізь канву наших сюжетів — він і є глибинною причиною того, що відбувається.
Назвемо його так: страх влади перед Істиною.
І якщо подивитися на те, що поняття влади тут виглядає ширшим, що це не просто Влада чи Капітал, а саме наше екзистенційне бажання панувати, і що саме воно протистоїть любові та співчуттю, тим почуттям, яких ми уникаємо у повсякденності, того справжнього життя, якого ми боїмося, то тоді ми обов’язково побачимо, що обидва наші сюжети сходяться нехай у далекій, вельми дивній та нелінійній перспективі.
Тоді ми побачимо, що всі наші втечі, якщо ці втечі справжні, спрямовані не у світ артефактів, що компенсують нам недоліки нашого існування, а навпаки, у ретельно масковану від нас матрицею благополуччя. Метафорично: не в дауншифтерський Гоа, а на Святу Землю.